onsdag 13 maj 2015

Hektiskt vecka

Den här veckan varit allt annat än lugn. I måndags så var jag på jobbet 7.30 och kom hem vid 19.00. Jobbade med möten och lektioner fram till klockan 15.00 och sedan kvällsrepetition till 18.30. Somnade bokstavligen direkt på soffan när jag kom hem efter att ha petat i mig E N taco.

På tisdagen var det repetition från klockan mellan ca 8-10. Sedan gick vi tillbaka till skolan för att äta lunch och spela spel med fadderklassen innan vi åkte till konserthallen igen och repeterade lite till innan eleverna fick tid på sig att äta och vila lite innan samlingen inför konserten kl 17.35. 18.00 stod vi på scenen och övade igen till 18.30 då vi hade paus innan konserten började kl 19.00. Den var slut klockan 20.30 och jag var hemma vid 21.00. Löste lite inför morgondagens äventyr (dvs idag).

Idag var jag på jobbet kl 7.40 och förberedde och kollade mejl innan jag tog med mig några kollegor och en massa elever på äventyr i skogen. Åkte genom hela staden och tillbringade en härlig dag tillsammans i solsken. Sedan avslutade jag dagen på skolan med möte och huvudvärk som en slags stalker. Jag vaknade upp med skallebanken idag.

Nu är det långledigt och ingen är nog gladare än jag. Här ska slappas och koppla av och bort.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, så är det när man jobbar med och i musikklasser. :) Några gånger om året så blir det så, men det är det värt. För konserterna blir kanon!

      Radera